[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Köpvillkor

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Haklappar.nu bekräftat beställningen genom en automatiskt genererad orderbekräftelse via e-post. Förutsättningen för detta är att uppgiven e-postadress är korrekt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Haklappar.nu har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss gäller ålder 18 och uppåt.

2. Pris

Samtliga priser är angivna inkl moms(exkl. moms inom parentes). Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Haklappar.nu inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga faktura- eller expeditionskostnader tillkommer.

3. Frakt

En fraktkostnad tillkommer på priset.

4. Betalningsvillkor

När det gäller företag, organisationer, kommuner och statliga verk skickar vi faktura, betalningsvillkor 30 dagar.

4.1 Betalningsmetod

När det gäller företag, organisationer, kommuner och statliga verk skickar vi faktura, betalningsvillkor 30 dagar. Som referens anges ordernumret. Vid frågor, kontakta oss.

Betalningsvillkor för privatpersoner som handlar haklappar, scarf/salivskydd eller duschförkläden etc. : Hela orderbekräftelsens belopp (“Summa att betala” i er orderbekräftelse) måste betalas i förskott till angivet bankgiro/plusgiro (Comforta Care har bankgiro nr : 5563-6591 eller använd Swish nr : 1230803304). Som referens anges ordernumret. Vid frågor, kontakta oss.

5. Leveranser

Varor som finns i lager skickas normalt inom 5 -10 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Paketen levereras av DHL alt. Posten.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.

7. Transportrisken

Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadat gods

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka.

9. Ångerrätt och Öppet köp

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Gäller heller inte klippt metervara. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

10. Reklamation

Vi reklamation av vara så kontaktar ni oss inom en vecka via e-post eller per telefon för att erhålla en retursedel som ni sedan fäster på paket och lämnar hos posten. Handlar det om felaktig leverans eller defekt vara ersätter vi den/dem snarast med korrekt produkt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

11. Återbetalningar

Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

12. Personuppgiftsbehandling

Comforta Care AB som äger och driver Haklappar.nu kommer inte att dela med sig av dina personuppgifter eller adress och e-postuppgifter till något annat företag. Personuppgifter som du lämnar via vår hemsida kommer endast att användas för att kunna skicka information till dig i samband med beställningar, frågor eller enligt de val du gjort t ex i samband med att du prenumererar på vårt nyhetsbrev eller vill ta del av våra erbjudanden. Du som konsument har rätt att begära: – Utdrag av registrerade uppgifter – Att registrerade uppgifter ändras – Att registrerade uppgifter raderas.  Kontakta oss om ni är i behov av något av detta.

13. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

http://www.konsumentverket.se
http://www.arn.se/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]